႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေတြကို ဘာေၾကာင့္ အ႐ိုအေသအေလးအျမတ္ ျပဳေနၾကသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာ သံုးပါးကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။ ဘုရားရွင္ကို ရည္စူးၿပီး ထုလုပ္ထားတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ေတြ ေစတီေတာ္ေတြကို ထိုင္ၿပီး ကန္ေတာ့တယ္၊ အ႐ိုအေသေပးၾကတယ္။ အဲဒါေတြေတြ႔ေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြက နားလည္းမေပးတတ္ၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အရမ္းခင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာလည္း အဲလိုလူ ၂-ေယာက္ေလာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ေျပာတဲ့ စကားက “႐ုပ္တု ကိုးကြယ္သူေတြ” တဲ့။
သူတို႔အေနနဲ႕ကေတာ့ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာထိုက္ပါတယ္။ သူတို႔ျမင္တာက ႐ုပ္တုသက္သက္ျဖစ္ေနတာကိုး။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ဘာသာရဲ႕ အထြဋ္အျမတ္က်မ္းဂန္ျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္ က်မ္းထဲမွာလည္း အျခားတစ္စံုတစ္ရာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နဲ႔ တြဲဖက္ကိုးကြယ္ျခင္းဟာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဘယ္လိုမွ မရႏိုင္တဲ့ ဒုစ႐ိုက္မႈႀကီးလို႔ ဆိုထားတာ တစ္ႀကိမ္မက ပါေနတာေတြ႔ရတယ္။ စူရဟ္အမွတ္(၄) အမ်ိဴးသမီးမ်ား က႑က စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ကူယူေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။
၄း၄၈ ဧကန္စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို မိမိႏွင့္ တြဲဖက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အလ်င္း ေပးေတာ္မူမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ ထိုတြဲဖက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ကိုးကြယ္မႈမွတပါး အျခာျပစ္မႈ ဒုစ႐ိုက္တို႔ကိုမူကား မိမိအလိုရွိေတာ္မူေသာ သူအား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူအံ့။ အမွန္စင္စစ္ေသာ္ကား မည္သူမဆို တစ္စံုတစ္ရာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တြဲဖက္ႏိႈင္းယွဥ္ကိုးကြယ္ပါမူ ထိုသူသည္ ဧကန္မလြဲ အလြန္ႀကီးေလးလွစြာေသာ ျပစ္မႈ ဒုစ႐ိုက္ကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေလသတည္း။
သူတို႔က်မ္းဂန္လာအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျဖစ္က ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနၿပီ။ အရက္ေသာက္တာ၊ လူသတ္တာ၊ သူတပါးသားမယာ ဖ်က္ဆီးတာကမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရခ်င္ရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ေစတီဆင္းတု႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြကို ထိုင္ကန္ေတာ့ေနတာက အဆိုးဆံုးေသာ ဒုစ႐ိုက္ ျဖစ္လို႔မို႔ ဘယ္လိုမွ ခ်မ္းသာစရာမရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီက်မ္းဂန္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ ေနသူေတြကလည္း ဘယ္လိုလုပ္ နားလည္ေပးႏိုင္ေတာ့မလဲ။ ဘုးရားေပၚမွာ ဦးခ်ေနသူေတြ ျမင္ရင္ ဧရာမ ဒုစ႐ိုက္ေကာင္ႀကီးေတြ ေတာင္ထင္ေနဦးမယ္။
သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚ နားလည္မေပးႏိုင္တဲ့ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုက ပထမအစြဲပဲ။ ပထမအစြဲဆိုတာလည္း ခၽြတ္ရခက္တယ္၊ လြဲေနမွန္းသိရင္ေတာင္ ျပင္ႏို္င္ရဲဖို႔က ရွင္းလင္းတဲ့ အသိဉာဏ္နဲပ ျပတ္သားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြလိုအပ္တယ္။ ဆရာဦးဆန္းလြင္ (ဆရာေတာ္ အရွင္အာဒိစၥရံသီ) ေရးသားတဲ့ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ လာသူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း စာအုပ္မွာ ဖတ္လိုက္ရတာက.. သူဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး တခါတေလ ဘုရားေပၚကို မိန္းမနဲ႔ အတူ ေရာက္ျဖစ္တယ္တဲ့၊ ေရာက္တဲ့အခါတိုင္း သူ႔မိန္းမ ဘုရားရွိခိုးေနတာၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲမွာ အရမ္းပူပူေလာင္ေလာင္ ခံစားရတယ္တဲ့၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ငယ္းငယ္ေလးကတည္းက မိဘေတြရဲ႕ သြင္သင္ဆံုမမႈေၾကာင့္တဲ့။ သူ႔အေမသူ႔ကို ဆံုးမေနက် စကားက “ဘယ္ေလာက္ အသိဉာဏ္ နည္းလိုက္ၾကသလဲ ႐ုပ္တုကို ထိုင္ကန္ေတာ့ေနၾကတယ္” တဲ့။
ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း အဲဒီအခ်က္ ေတြေၾကာင့္ပဲ နားလည္မေပးႏိုင္ၾကာတာျဖစ္မွာေပါ
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေတြကို အ႐ိုအေသေပးတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နားလည္မႈမေပးႏိုင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို စိတ္မဆိုးေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ရင္ထဲကို ဝင္ေရာက္လာတဲ့ စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္း ၂-ခ်က္ကို ရွာေတြ႔သြားေတာ့ ကိုယ္ကပဲ ျပန္ၿပီး သူတို႔ကို နားလည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီတိုင္းေတာ့ မထားခ်င္ဘူး။ တတ္ႏိုင္သေလာက္သူတို႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။
အဲလိုရွင္းျပဖို႔ဆိုရင္ ရတနာသံုးပါးကို ဘာေၾကာင့္ ကိုးကြယ္သလဲဆိုတာကို ပါရွင္းျပမွ ပိုျပည့္စံုမယ္ထင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထရဝါဒအရ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ျခင္းဟာ သိပ္ၿပီး ႐ိုးရွင္းတယ္။ တစ္စံုတစ္ရာေသာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္တို႔၊ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာတို႔ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ မပါဘူး။ ျပစ္ဒဏ္တစ္စံုတစ္ရာ ခ်မွတ္ခံရမွာကို ေၾကာက္ျခင္း ေဒါသလည္း မပါဘူး။ ကိုးကြယ္သင့္ ကိုးကြယ္ထိုက္တယ္ လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါတရားပဲပါတယ္။
ဘာသာေရးဗဟုသုတ သိပ္ၿပီး ျမင့္ျမင့္မားမား မရွိဘဲနဲ႔ လက္ခံႏိုင္ေအာင္၊ ရတနာသံုးပါးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မေလ့ဘဲနဲ႔ နားလည္ေပးနိုင္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ပို႔စ္ကို ျပန္ညႊန္းခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး ရည္႐ြယ္ခ်က္တစ္ခုအတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ဥပမာထားၿပီး တင္ျပထားပါတယ္။
အဲဒီပို႔စ္မွာေျပာထားသလိုပါပဲ။ ဗုဒၶဝါဒစစ္စစ္က ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ရာမွာ အလြန္႔အလြန္ ႐ိုးရွင္းပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမည္ခံထားသူ အခ်ိဳ႕က နတ္မ,တာခံခ်င္လို႔၊ နတ္ကိုင္မွာေၾကာက္လို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ နတ္တို႔၊ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္တို႔ကို ကိုးကြယ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြက ဗုဒၶဝါဒကဆင္းသက္လာတာ လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။ အျခားဘာသာတရား အမ်ိဳးမ်ိဳးဆီကေန ကူးစက္လာတဲ့ ႐ိုးရာ၊ ဓေလ့၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆေတြ ေရာယွက္ခံရျခင္း သက္သက္ပါ။
အခုဆက္ၿပီး စီေဘာက္မွာ လာေမးတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ေျဖထားတဲ့ အေမးအေျဖေလး ကူးယူၿပီး ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အ႐ိုအေသေပးျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးထားတာပါ။ ရွင္းျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနလို႔တြဲ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။
user: အစ္ကိုေျပာခဲ့သလို သမာဓိသာလို႔ အရုိအေသေပးရေၾကးဆို အရည္းႀကီးေတြ၊ တိဗက္ဘုန္းႀကီးေတြလည္း သမာဓိေကာင္းတာပဲေလ။ သမာဓိေကာင္းတုိင္း အရုိေသေပးစရာမလိုဘူး ထင္ပါတယ္ ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ
Ywetwar: user ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ အရိုအေသ ေပးတယ္ဆိုတာ ထိုင္ၿပီးကန္ေတာ့တာတစ္မ်ိဳးတည္း
အရီးႀကီးေတြ၊ တိဗက္ဘုန္းႀကီးေတြ သမာဓိေကာင္းၾကတယ္ဆိုရင္၊ အဲဒီမသာဓိကို ကိုယ္ကလည္း ေလးစားတယ္ဆိုရင္ အရိုအေသေပးလို႔ရပါတယ္။ ေပးလည္းေပးထိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလာၿပီး အဲဒီပုဂၢိ္ဳလ္ “သမာဓိေကာင္းလွတယ္ လာဗ်ိဳ႕သြားၿပီး ဖူးေခ်ရေအာင္” လို႔လာေခၚရင္ေတာ့ မလိုက္ပါဘူး။
ဥပမာေျပာရရင္ လည္မွာဆြဲဖို႔ အဖိုးထိုက္တန္ဆံုး ပတၱျမားငေမာက္ရွိေနတဲ့လူတစ္ေယာက
အထက္ကေျပာခဲ႔တဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ အရီးႀကီးနဲ႔ တိဗက္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ထာဝရဘုရားကို ယံုၾကည္ၾကတဲ့ ဘာသာျခားပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း သူတို႔ ဂုဏ္ေတြ ႀကီးရင္ ႀကီးသေလာက္၊ ျမင့္ရင္ျမင့္သေလာက္ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ အရိုအေသလည္း ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲက အျမတ္ဆံုးရတနာ အျဖစ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရတနာသံုးပဲနဲ႔ေတာ့ အစားထိုးဖို႔ စိတ္မကူးပါဘူး။
အရိုအေသေပးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ေျပာပါရေစ။ သီလရယ္၊ သမာဓိရယ္၊ ပညာရယ္ လို႔ ဂုဏ္သံုးခုကို ဆြဲထုတ္ၿပီးေျပာခဲ့တာဟာ ေထရဝါဒ က်မ္းဂန္ မလြတ္ေအာင္ေျပာခဲ့တာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေလာကီေလာကုတ္ စံုေေအာင္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေလးစားတဲ့ ဂုဏ္ေတြက အမ်ားႀကီးပါ။
* လူမ်ားအေပၚ အနစ္နာခံတာ
* ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္တာ
* သီးခံႏိုင္တာ
* သတၱိရွိတာ
* အေျပာအဆို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တာ
* လိုရင္းကို ထိမိေအာင္ေျပာတတ္တာ
* ယံုၾကည္ခ်က္ခိုင္မာတာ
* ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျပတ္သားတာ စသျဖင့္ေပါ႔ ဆက္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကုန္ႏိုင္စရာေတာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြအားလံုး စံုစံုလင္လင္စဥ္းစာလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ ရင္ထဲကေန အရိုအေသေပး၊ အေလးဂရု ျပဳမိသူေတြက အရမ္းကို မ်ားသြားၿပီ။ ဘာသာတရားလည္းမခြဲျခားေတာ့ဘူး၊ လူမ်ိဳးလည္းမခြဲျခားေတာ့ဘူး၊ က်ား/မလည္း မခြဲျခားေတာ့ဘူး ရိုေသထိုက္တဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ရွိသူေတြ လည္းစိတ္ထဲမွာ ခုစာေရးေနရင္းကို အမ်ားႀကီးေပၚလာတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ မာသာထရီဆာ၊ ေအဗရာဟန္လင္ကြန္း စတဲ့ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ပရဟိတသမားေတြ၊ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြ အမ်ားႀကီးေပၚလာတယ္။
သူတို႔ရဲ႕ အမ်ားက်ိဳးေဆာင္ရြကမႈ၊ အနစ္နာခံမႈ၊ ျပတ္သားမႈေတြကို ေတြးမိတိုင္း ရင္ထဲကေန လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ အရိုအေသလည္းေပးမိပါတယ္။ အေလးဂရုလည္း ျပဳမိပါတယ္။ သူတို႔ အဆင့္မေရာက္ခ်င္ေန ငါလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ သူတို႔လို ဂုဏ္ပုဒ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ေနမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဝင္လာတယ္။ ေလာကီေလာကုတ္ေတြ ကြဲျပားတယ္ေပါ့ဗ်ာ ဒါေပမယ့္ အဲလိုေတြးေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းနဲ႔ ဆင္တူတဲ့ ခံစားမႈတစ္မ်ိဳးစိတ္ထဲကို ဝင္လာသလိုပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားတယ္ဆိုလည္း အထက္ကေျပာခဲ့သလိုပဲ။ ဘုရားကိုရိုေသးေလးစားမႈက ပိုလာတယ္။ ဥပမာ- ‘ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈကို မျပဳတတ္ေသာ ဂုဏ္ေတာ္’ ဆိုတာကို အာရံုျပဳေနရင္၊ “ေၾသာ္ဟုတ္တာေပါ႔ ဘုရားက ကိေလသာမွ မရွိေတာ့တာပဲ၊ ကိေလသာအညစ္ေၾကးတို႔မွ ကင္းစင္ေနၿပီဆိုမွေတာ့ မေကာင္းမႈေတြ ဘယ္မွာ ျပဳေတာ့၊ ေျပာေတာ့ ႀကံေတာ့မွာလဲ” ဆိုတဲ့အေတြးက တြဲပါလာတယ္။ “ငါလည္း ကိေလသာအညစ္ေၾကးေတြ မစင္ၾကယ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုးပါးေအာင္ေနမယ္” ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဆန္ဆန္ အေတြးကလည္း ေနာက္က ကပ္ပါလာတယ္။
ရိုေသေလာက္တဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ရွိသူတိုင္းကို အရိုအေသ ေပးသင့္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တတ္ႏိုင္သမွ် ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းနဲပါ ႏွိဳင္းယွဥ္ၿပီး ႀကိဳးစားရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ user ေက်နပ္လိမၼယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ေလးစားလ်က္
ရြက္ဝါ။
ကိုးကြယ္ျခင္း အ႐ိုအေသေပးျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အခုေလာက္ အက်ယ္တဝင့္ေျပာျပလိုက္ေတာ့ ဆင္းတုေတာ္ေတြကို အ႐ိုအေသေပးတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သိပ္ေတာင္ေျပာဖို႔ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အစရွိတဲ့ ႏို္င္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြ ပရဟိတ သမားေတြကို ဒီေန႔ေခတ္မွာ ရုပ္ထုေတြထုလို႔ ဓာတ္ပံုေတြ ခ်ိတ္လို႔ အုပ္ဂူေတြတည္ေဆာက္လို႔ အ႐ိုအေသေပးေနၾကပါတယ္။ သူတို႔က ေခါင္းေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းေတြ ေပးခဲ့ၾကလို႔၊ ကိုယ္ႀကိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံခဲ့ၾကလို႔၊ သတၱိရွိရွိ ျပတ္ျပတ္သားသား လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကလို႔ အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳရင္း အ႐ိုအေသေပးၾကတဲ့ သေဘာပါ။ ေနာင္လာမယ့္ ျပႆနာေတြအတြက္ သဘာဝလြန္ စြမ္းအင္ တစ္ရပ္ သူတို႔ဆီက ေမွ်ာ္ကိုး ကိုးကြယ္လို႔ မရမွန္း အားလံုးသိၾကပါတယ္။
အဲဒီေပၚမွာ လက္ခံသေဘာေပါက္ေပးႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ႐ုပ္တုကိုးကြယ္ျခင္းအေပၚမွာလည္း
(ရြက္ဝါ)
1 comments:
Thanks.
Post a Comment