စိန္ေဗဒါ၏ အမည္ရင္းမွာ ကိုေမာင္ကေလး ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဆိုင္းဆရာႀကီး
ဆရာေဖႏွင့္နန္းတြင္းသူေဒၚမမေလးတို႔၏ သားျဖစ္ၿပီး သီေပါမင္း ပါေတာ္မူခါနီး
သံုးႏွစ္အလို ၁၂၄၄ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲလးၿမိဳ႕၌ ဖြားျမင္ ခဲ့သည္။
ဖခင္မွာ သီေပါမင္း၏ အထူးေျမႇာက္စားျခင္းခံရေသာ ဆိုင္းဆရာႀကီး ျဖစ္သည္။
၎အား သိုင္းအလံေလးခ်က္၊ (ဘြဲ႔ျဖဴ)စိန္ဆိုင္းဝိုင္း တစ္စံုႏွင့္ ဆိုင္းဝိုင္း
အထက္တြင္တပ္ဆင္ရန္ ဖန္ပဒိုင္းမ်ားကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ေနမ်ဳိး
ေက်ာ္ေခါင္ဘြဲ႔ ေပးအပ္၍ ပလိပ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ဆီဆံု႐ြာကို စားေစခဲ့၏။ မႏၲေလး တြင္ ေနထိုင္ရန္လည္းေျမေနရာေပးခဲ့၏။
ကိုေမာင္ကေလးသည္ ဂီတဘက္၌ ပါရမီဓာတ္ခံရွိသူ ျဖစ္သျဖင့္ ငယ္စဥ္ကေလး
ဘဝကပင္ ၁၂ လံုးဒိုးေခၚနရီကို တီးႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ သူသည္ ဖခင္ထံ သာမက ဆ
ရာေပ၊ ဦးေက်ာ္ဇံ အစရွိေသာ ဆိုင္းဆရာႀကီးမ်ား ထံ၌ ဆုိင္းပညာကို သင္ၾကားခဲ့
၏။ ၁၆ ႏွစ္သားအ႐ြယ္ေလာက္တြင္ ဆိုင္းေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သူသည္
မၾကာခင္မွာပင္ ရန္ကုန္သို႔ ဆင္းလာကာ ဘုရားဒကာႀကီး၊ ဇာတ္ဆရာဦးဘိုးစိန္
ျဖစ္လာမည့္ကိုဘိုးစိန္ႏွင့္ တြဲဖက္မိေလ၏။ သူဆုိင္းတီးလွ်င္ ကိုဘိုးစိန္က ဆုိင္း
မင္းသားလုပ္၍ က, ေလရာ ပရိတ္သတ္မ်ားလြန္စြာ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကေလသည္။ သူတို႔
ႏွစ္ဦးမွာ သက္တူ႐ြယ္မွ်ျဖစ္ၿပီး လြန္စြာမွ တြဲဖက္ ညီလွသည္။ ၎တို႔ႏွစ္ဦး တြဲ၍
ကေလ့ရွိသည္မွာ (စူ႒ာသမာၻဝ မဟာသမာၻဝ)ဇာတ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုဇာတ္ က
ေလတိုင္း ကိုေမာင္ကေလးက ပတ္သြားေပၚ လက္ကြက္စိပ္စိပ္ တီးရင္း...ေဗဒါ .
. ေဗဒါ.. နင့္ဘူးကို ဘယ္သူခ်ဲ႕တယ္။ ေျပာဟဲ့ ေဗဒါ... မိေဗဒါ အစရွိေသာ သီခ်င္း
ကို တီးရသည္။ သူ႔လက္သံကို ရန္ကုန္လူထု ပရိသတ္အေပါင္းက မ်ားစြာမွ ႏွစ္
သက္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူ႔နာမည္ကို ေဗဒါေမာင္ ကေလးဟူ၍ ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳ
ေခၚေဝၚၾကကုန္၏။ ကိုေမာင္ကေလး မႏၲေလးသို႔ ျပန္သြားေသာအခါ ၎၏
သတင္းမွာ ပို၍ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလသည္။ မႏၲေလးလူထုပရိသတ္ အေပါင္းက စိန္
ဆိုင္းအမႈထမ္းျဖစ္ေသာ ဆရာေဖ၏ သား ျဖစ္ေနသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ေဗဒါ ေရွ႕
တြင္ စိန္ တစ္လံုးကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ကာ ခ်ီးက်ဴးမွည့္ေခၚ ၾကေလ သည္။ ထိုမွ
အစျပဳ၍ စိန္ေဗဒါ ျဖစ္လာကာ ကိုေမာင္ကေလးအမည္ ကြယ္ေပ်ာက္ သြား
ေလ၏။
(႐ြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါသည္ ေခတၱေနထုိင္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေ႐ႊေတာင္တန္းလမ္း၊
အိမ္အမွတ္(၅၂)၌ ၁၃၀၄ ခု၊
ေတာ္သလင္းလဆုတ္ (၁၄)ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္ အနိစၥေရာက္ခဲ့သည္။)
(စာေရးဆရာနႏၵမိုးၾကယ္ရဲ႕သိမွတ္ဖြယ္ရာ ျမန္မာ့လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္(၁၀၀)မွ)
0 comments:
Post a Comment