Monday, June 4, 2012

ျမန္မာဟူေသာ အမည္နာမျဖစ္ေပၚလာပံု




   ၁။   ကလ်ာဏီ ေက်ာက္စာတြင္
              (က) ျမမၼာေဒႆ၊ျမမၼာတို႔အရပ္၌ ပုဂါမနဂေရ၊ပုဂံၿမိဳ႕၌
              (ခ)ပုဂါမ ၀ါသိေနာ၊ပုဂံျပည္၌ ေနသူတို႔ကို၊ျမမၼာ မနုႆ ၊ျမမၼာ လူမ်ိဳး တို႔ ဟူ၍၊ေ၀ါဟာရႏၱိ
               ေခၚေ၀ၚကုန္၏။ 
 ၂။     ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္စီရင္သည့္ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာ  ၌ “မရမၼာ၀ိေယ၊ျမမၼာတို႔၏  နိုင္ငံ    
         ျဖစ္ထေသာ” ဟူ ၍ပါဠိ စီပံုကိုလည္ေကာင္း။

၃။    သေရခတၱာရာျပည္၊သုပညာ နဂရ မင္းလက္ထက္ ရခိုင္ျပည္ကို တိုက္ခိုက္ၿပီး  မဟာျမတ္မုနိဘုရားကို ဖ်က္စီးပံုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရခိုင္မင္းသမီး ဧခ်င္းမွာ…..
          (က) “တလိုင္းႏွင္႔ပ်ဴ၊ ႏွစ္ျပည္သူတို႔ ၊သံုးလူ႔ထြတ္ခ်ာ
                  မဟာမုနိ ၊ႀကိနာေထာ္၊ရုပ္ရွင္ေက်ာ္ကို ေပါင္ေတာ္ေက်ာသား၊ ယူေသာအားျဖင္႕”
          (ခ)  ပုဂံၿပည္ အေလာင္းစည္သူမင္းလက္ထက္  ရခိုင္ျပည္ကို တိုက္၍ ရခိုင္လူမ်ိဴး နန္းရိုးၿဖစ္ေသာ
               လကၤ်ာမင္းနန္ကို  နန္းတင္ပံုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ယင္းအဆိုပါ ဧခ်င္းမွာပင္ “မင္းရဲဘယ၊   
              ေပါက္ညိဳျမႏွင့္၊ ၾကြခဲ့ေရႊျပည္ ၊ေဆြႏွစ္မည္တြင္ ၊ျမင္သည္သည္းခ်ာ ၊ေရႊဂူသာႏွင့္၊
             လက္်ာမင္းနန္ ၊နန္းရိုးမွန္လွ်င္ ၊တစ္ဖန္လည္ေကာင္း ၊ေလာင္းစည္သူခိုင္း ၊အယူလိုင္း၍ ၊
             တလိုင္းတသိန္း၊ပ်ဳတသိန္းႏွင့္” ဟူ၍ လကၤာစာစီပံုကိုလည္ေကာင္း။


   ၄။     ေရႊယင္းေမွ်ာ္ရြာႀကီး အရွင္ဥဂၢံသမာလာ ကား (မၼ)ႏွစ္ဆင့္ ႏွင့္ “ၿမမၼာ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း
           (န)သတ္ႏွင့္ “ျမန္မာ”  ဟူ၍ လည္းေကာင္း ႏွစ္နည္းလံုးပင္သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း၊(မ) အကၡရာ
           ဆင့္ေရးလိုေသာ္(န) အကၡရာကိုပင္ (မ) အကၡရာျပဳ၍  (မ)ကို (မာ) သို႔ကပ္လွ်င္ ရုပ္ၿပီးေကာင္းေတာ့သည္။ သဒၵါက်မ္း ၌လည္း(ပကၤေရာ) စေသာ ဥဒါဟရုဏ္၌ “နိဂၢဟိတံ ပေဒေႏၱ” ဟူေသာသုတ္ အရ(မ) အကၡရာကို နိဂၢဟိတ္ျပဳ၍ (ပံ)ဟူူ၍ ရွိသည္။ ရုပ္ၿပီးေသာအခါလည္း က၀ဂ္ အကၡရာေႏွာင္းေသာေၾကာင့္ ၀ ဂႏၷ ျပဳ၍ ငကာရႏၱရွိျပန္ေတာ့သည္။ဤကဲ့သို႔ (န)ကို နိဂၢဟိတ္ျပဳေသာ ရုပ္လည္းရွိသည္။ (မ)ျပဳေသာရုပ္ ၊(န)ျပဳေသာရုပ္လည္းရွိေၾကင္းႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူသည္။

   ၅။    မံုေရြးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စီရင္သည့္ေစတီယကထာ ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္အလိုမွာ ဧရာ၀တီျမစ္၏ ေျမာက္ဘက္အရပ္ကို သုနာပရႏၱတိုင္း၊ ေတာင္ဘက္ကို တပၸ၀တီတိုင္း ေခၚေၾကာင္း ၊ထိုတိုင္းႏွစ္တိုင္း အတြင္း၌ တည္ေနကုန္ေသာ လူအေပါင္းတို႔သည္လည္း  ကမၻာဦးက ျဗဟၼာနတ္တို႔ို၏အႏြယ္ ကလာသည္။ ျဗဟၼာနတ္တို႔ကို ကိုးကြယ္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ျဗဟၼာမ်ိဳးဟူ၍ ေခၚေ၀ၚၾကကုန္၏။ ရွည္လ်ားေသာကာလ “ျမန္မာ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း တြင္ျပန္ေလ၏ ဟုပါရွိသည္။

   ၆။  မင္းတုန္းမင္းတရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ စလင္းဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားသည့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ဒီပနီ၌မူကား ကမၻာဦးအစက မူလအရင္းျမစ္ကိုလိုက္၍ “ျဗဟၼာ” ဟူ၍ပင္ ေရးသားသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ပါရွိ၏။

   ၇။  အလြန္ေရွးက်သည့္ ျမန္မာရာဇ၀င္အမ်ားစုမွာလည္း သေရေခတၱရာျပည္ႀကီး ပ်က္စီးေသာအခါ ပ်ဴတစ္စု ၊ကမ္းယံတစ္စု ၊ျမန္မာတစ္စု ကြဲသြားေၾကာင္းပါရွိသည္။


     ၈။  ျမန္မာပထ၀ီ၀င္ဟု ေခၚထိုက္ေသာ ဇမၺဴအုပ္ေဆာင္း၊ ဇမၺဴတံဆိပ္ စေသာက်မ္းတို႕၌
         လူမ်ိဳးတစ္ရာ့တစ္ပါး ကိုေရတြက္ျပသည့္ လကၤာမွာလည္း “တစ္ရာ့ တစ္ပါး၊လူမ်ိဳးမ်ားကို မွတ္သားကုန္လင့္ ၊နိဒါန္းဖြင့္ပိမ့္၊ (၁)ေယာႏွင့္(၂)ရခိုင္ႏွိုင္းၿပိဳင္(၃)ထား၀ယ္(၄)ဘရယ္ေတာင္သူ (၅)ေျပာ့(၆)ျပဴ(၇)ကမ္းယံ ခုႏွစ္တန္ကို ျမန္မာ မုခ်တြက္ဆေလာ့”ဟူ ၍ ပါရွိပါသည္။

    ၉။  က်ဳပ္တို႔ အေမ့ေမာင္ႀကီး  ဦးရီးေတာ္ဘုန္းႀကီးကလည္း ပုဂံျပည္ေကာင္းစားစဥ္ သကၠရာဇ္ ၄၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က  ထိုးမွတ္စိုက္ထူသည့္ အလွဴေတာ္ ေက်ာက္စာမွာ “ျဗဟၼာ” ၊ “ျပဳမၼာ” ၊  “ျပဳမာ”၊ “ျမန္မာ” ၊ ဟူ၍ ေလးမ်ိဳးေလးစား ေရးသားထြင္းထုသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေၾကာင္းႏွင့္ မိန္႔ေတာ္မူသည္။

  ၁၀။  ထို႔ျပင္ က်ဳပ္တို႔ အေမ့ေမာင္ေထြးဦးေလး ဦးပဥၨင္း၏ အလိုမွာ ထို “မရမၼာ” လူမ်ိဳးကို “ပရမၼာ” (ပ)ႏွင့္(ရ)ကိုေပါင္း၍ “ျဗဳမၼာ”  လူမ်ိဳး (ရ) သံနွင့္ သံထုတ္ (မ)ကို ေခ်ကာ “ဗမာ” လူမ်ိဳးေခၚသင့္ေၾကာငး္၊ ၄င္းျပင္  “မရမၼာ”  မႏုႆ၀ံေသ ၊မ-ကာရံ၊ ပ- ကာေရန  ၀ိပၸလႅသံကာတုန "ပရမၼာ" တိ၀ါ ၊ တမၸိတတိတံကေတ -ရကာရပဟိေနန "ဗမာ "  တိ၀ါ၊ဗ-ကာရ- ရကာရံ သမၸိေဏၰတြာ "ျဗဟၼာ" တိ၀ါ ၊ဘာသႏၱိမရမၼ၀ိဇိတာ" ဟူ၍ ပါဠိစီကံုးသင့္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူဖူးေသာဟူ၏
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏  ( ေဒါင္းဂဏၰိလာ အေျဖက်မ္း  -၁၉၂၉) ျမန္မာေ၀ါ ဟာရအဖြင့္။ 
  ေရးသူ  တကၠသိုလ္ တင္ခ (ျမန္မာစာ ျမန္မာ မေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ရေအာင္ ထိမ္းသိမ္းခဲ့သူ)

0 comments:

Post a Comment

တြဲလက္မ်ား ပညာေရးကူညီမႈအသင္းမွ လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ား အားလံုးကုိ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆုိပါတယ္၊ေဝဖန္အႀကံေပးျခင္းမ်ားကုိလဲ စြမ္းႏုိင္တဲ့ဘက္က ကူညီေျပာေပးၾကေစလိုပါတယ္။

လာေရာက္လည္ပတ္သူအားလံုး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ " မိမိတုိ႔၏ ဦးေခါင္းကို အေပၚသို႕ ေမာ့ၾကည့္မေနဘဲ မိမိတုိ႕၏ ေအာက္ရွိ သူမ်ားကုိ ငုံ႕ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ စာနာကူညီပါ။ ၎သည္ မြန္ျမတ္သည့္ ပရပာိတလုပ္ငန္းပါ။"